Kas vaikams ir paaugliams padeda susikaupti bei nusiraminti?

Mokslo metų pabaigoje ruošiantis baigiamiesiems atsiskaitymams, taip pat rengiantis egzaminams, daugeliui vaikų ir paauglių įtampą kelia nerimas dėl rezultatų ar suaugusiųjų spaudimas. Užvaldžius stipriems jausmams (pykčiui, baimei ir kt.), dažniausiai pasielgiama impulsyviai. Nerimą gali kelti ir tai, kad ne visuomet pavyksta sukoncentruoti dėmesį į mokslus.

„Labai dažnai vaikai ir paaugliai net nepastebi, kad atsisėdę prie namų darbų valandą ar ilgiau susirašinėja su draugais, pasiėmę knygą – šokinėja nuo vieno video internete prie kito, o pradėję žiūrėti filmą – „įlenda“ į socialinius tinklus“, – pastebi Paramos vaikams centre veikiančios mentorystės programos „Big Brothers Big Sisters“ draugysčių koordinatorė, psichologė Vilija Švederytė. 

Pasak psichologės, dažniausiai žaidimą įsijungiame ar užmetame akį į socialinius tinklus, nes norime nukreipti mintis nuo ne itin malonios veiklos. Tai automatinė reakcija į neigiamus jausmus, kuriuos gali sukelti nuobodulys, vienišumo ar nesaugumo jausmai, nepasitikėjimas savimi. „Tai kaip jaučiamės sunku kontroliuoti, tačiau galima pasirinkti, kaip reaguoti. Nenuklįsti į kitą užsiėmimą padeda savęs stebėjimas ir sustabdymas, suplanuotos pertraukos, nereikalingų darbui interneto puslapių ar įrenginių išjungimas, tinkama mokymosi vieta“, – sako V. Švederytė. 

Konkretūs patarimai, kaip susikaupti ir nusiraminti – https://bit.ly/2ZWZQjC

Pasitarti su psichologais įvairiomis vaikų auklėjimo temomis kviečiame diskusijose „Pasikalbėjimai su psichologu“ (internetu). Daugiau informacijos –  https://bit.ly/3fQ76Dg